Najnowsze artykuły

Co się dzieje z pszczołami zimą?

Dzień dobry pszczółki! Do wielkiego święta pozostał już tylko tydzień, więc oficjalnie wkraczamy w świąteczny nastrój. Tutaj w The Hive, być może...

Czytaj Więcej

5 wskazówek, które pomogą wzmocnić Twój układ odpornościowy

Wszyscy wiemy, że zdrowy i silny układ odpornościowy jest niezbędny, abyśmy mogli zwalczać przeziębienia, grypę i inne paskudne wirusy. Kiedy jesteśmy wyczerpani, zmęczeni lub ogólnie słabego zdrowia, możemy być bardziej narażeni na ryzyko z powodu osłabionego układu odpornościowego.

Ogólnie rzecz biorąc, nasz układ odpornościowy wykonuje świetną robotę, broniąc nas przed zarazkami wywołującymi choroby. Czasami jednak zawodzi nas, gdy złapiemy jakiś zarazek i zaczynamy chorować. Nie powinniśmy zapominać, że nasz układ odpornościowy jest tylko układem, i to skomplikowanym. Dlatego niestety nie ma "magicznych kul". Ale są rzeczy, które możemy zrobić, aby upewnić się, że pozostajemy w dobrym ogólnym stanie zdrowia i dać naszemu organizmowi szansę walki z chorobą i zachęcić do szybkiego powrotu do zdrowia.

W tym blogu omawiamy 5 podstawowych wskazówek, które pomogą wzmocnić Twój układ odpornościowy w nadchodzących miesiącach zimowych.

1. Wysypiaj się.

Pierwszym i najprostszym sposobem, aby upewnić się, że Twój układ odpornościowy działa z pełną mocą, jest dobry sen. Jeśli ciągle nie śpisz wystarczająco dużo lub masz zakłócone noce, to Twoje ciało nie dostaje czasu, którego potrzebuje, aby się odpowiednio odmłodzić.

Przedłużający się brak snu może poważnie zakłócić Twój system odpornościowy, więc jesteś mniej zdolny do odpierania błędów i chorób. Jeśli zauważysz, że nie wysypiasz się wystarczająco, jest naprawdę tylko jeden sposób, aby to poprawić: więcej snu!

Jeśli nie pamiętasz, kiedy ostatnio obudziłeś się naturalnie i zawsze budzi cię alarm, spróbuj w weekend pójść bez alarmu. Kilka dodatkowych godzin snu i naturalna pobudka mogą przynieść Ci wiele dobrego. Wiele badań wykazało, że ludzie, którzy tylko dostają 6 godzin snu lub mniej w nocy są o wiele bardziej prawdopodobne, aby złapać przeziębienia regularnie i mają większą podatność na inne wirusy.

2. Wykonuj umiarkowane ćwiczenia fizyczne.

Nie ma potrzeby biegać w maratonach, co może mieć odwrotny skutek, jeśli nie jesteś sportowcem, ale badania wykazały, że już jedna sesja umiarkowanych ćwiczeń może zmniejszyć stan zapalny w organizmie i pomóc komórkom odpornościowym regularnie się regenerować.

Rozpoczęcie niewielkiego planu ćwiczeń (i trzymanie się go) może pomóc w utrzymaniu układu odpornościowego w dobrym stanie, a także kości i serca. Spróbuj szybkich spacerów, spokojnej jazdy na rowerze, pływania lub dobrej wycieczki w weekend. Nawet jeśli myśl o ćwiczeniach sprawia, że zaczynasz się chować pod kołdrę, już niewielki spacer wokół bloku każdego dnia może przynieść wiele korzyści zdrowotnych i wzmocnić Twój układ odpornościowy.

3. Dobrze się odżywiaj.

silne ciało

Twój układ odpornościowy jest jak armia i walczy najlepiej na naturalnej żywności. Potrzebuje dobrego odżywiania, aby być tak skutecznym, jak to tylko możliwe. Najlepszym sposobem na uzyskanie wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, których potrzebuje Twoje ciało, jest dobrze zbilansowana dieta składająca się z naturalnych, pełnowartościowych pokarmów. Podobnie jak owoce i warzywa, o których wszyscy powinniśmy myśleć, orzechy i nasiona są bogate w białko, błonnik i zdrowe tłuszcze, które mogą dać Ci przewagę nad szkodliwymi patogenami. Zdrowa równowaga jest niezbędna dla dobrze funkcjonującego układu odpornościowego.

Nasz Surowy Miód Witaminowy jest wzbogacony witaminami C, B6, B12 i Echinaceą. Jedna łyżeczka zawiera 25% zalecanego dziennego spożycia tych witamin, które pomagają wspierać układ odpornościowy i będzie doskonałym dodatkiem do diety bardziej skoncentrowanej na zdrowiu.

4. Bądź nawodniony.

Płyny są kluczową częścią funkcji naszego ciała, pomagając utrzymać i poprawić wszystko, od naszych oczu do naszego układu odpornościowego. Składniki odżywcze w naszym krwiobiegu są kluczowe dla utrzymania naszego układu odpornościowego w najlepszym stanie, a strumień krwi to w większości woda.

Utrzymywanie nawodnienia pomaga również w produkcji limfy; płyn limfatyczny przemieszcza się po całym organizmie zbierając bakterie, które są następnie przenoszone do węzłów chłonnych i niszczone. Utrzymanie spożycia wody pomaga utrzymać naturalne środki bojowe organizmu silne i aktywne. Istnieje wiele sposobów, aby uzyskać swoje dzienne zalecenie płynów, od zwykłej wody do herbat ziołowych, wody kokosowej lub niesłodzonych soków owocowych.

5. Zmniejsz poziom stresu.

Zdaję sobie sprawę, że to może być łatwiej powiedzieć niż zrobić! Wielu z nas ma zajęte i stresujące życie domowe i zawodowe, ale ważne jest, aby mieć dobre zdrowie psychiczne, jak również być fizycznie zdrowym. Wiele badań wyszło na jaw pokazując związek między zdrowiem psychicznym a zdrowiem fizycznym, z jednym z najbardziej znanych jest to, że im bardziej jesteś zestresowany, tym niższa jest twoja odporność.

Hormon stresu kortykosteroid może tłumić swój układ odpornościowy, obniżając liczbę białych krwinek do walki z inwazyjnymi bakteriami i wirusami. Podczas gdy stres związany z rozmową o pracę prawdopodobnie nie zrujnuje twojego ciała, długotrwały stres może zagrozić twojemu układowi odpornościowemu.

Nie ma jednego, gwarantowanego lekarstwa na zmniejszenie poziomu stresu, ale niektóre proste wskazówki obejmują poświęcenie większej ilości czasu na relaks, ćwiczenia fizyczne, zrównoważoną dietę oraz rozmowy z przyjaciółmi i rodziną. Dla tych bardziej odważnych wśród nas, Joga jest świetnym sposobem na zrelaksowanie ciała i umysłu oraz pomaga stać się bardziej świadomym i kontrolować ogólny stan zdrowia swojego organizmu.

 

Bardziej niż o cokolwiek innego, o zdrowy system odpornościowy chodzi o zdrową, zrównoważoną dietę. Wyeliminowanie przetworzonej żywności i spożywanie naturalnych produktów jest świetnym sposobem na przywrócenie układu odpornościowego do jego maksymalnego potencjału, szczególnie w miesiącach zimowych. W Just Bee wierzymy, że nasz surowy miód z naturalnych składników jest zdrowym i pysznym sposobem na poprawę diety i ogólnego stanu zdrowia. Wzbogacony witaminami C, B6 i B12 wspomaga również układ odpornościowy Twojego organizmu, umożliwiając Ci walkę z wirusami i szybki powrót do zdrowia po przeziębieniach i grypie.

A więc jedz dobrze, śpij dobrze i bądź zdrów.

kupiłem 3 słoiki waszego miodu i biorę go po 2 łyżeczki dziennie, uważam, że jest bardzo dobry, nie miałem przeziębienia, chciałbym, żeby był tańszy, bo jestem na rencie, a 3 słoiki wystarczają na 3 tygodnie.

Just Bee jest wspaniałym pożywieniem wzmacniającym nasz system odpornościowy, jest również pyszny!